EURASIAN JOURNAL OF MEDIA, COMMUNICATION AND CULTURE STUDIES (EMC)
EURASIAN JOURNAL OF MEDIA, COMMUNICATION AND CULTURE STUDIES (EMEDIA)
AVRASYA MEDYA, İLETİŞİM ve KÜLTÜR ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
Dergimiz Dergipark üzerinden yayın hayatına devam etmektredir. Dergimize ulaşabilmek için aşağıdaki linke tıklayınız.
https://dergipark.org.tr/tr/pub/emedia
AMAÇ VE KAPSAM
İletişim alanında eleştirel nitelikteki özgün eserleri yayımlamayı amaçlamaktadır. İletişim alanında ana akım çalışmaların aksine, eleştirel yaklaşımlara odaklanan Avrasya Medya, İletişim ve Kültür Araştırmaları Dergisi, özellikle Frankfurt Okulu, İngiliz Kültürel Çalışmaları, Yapısalcı Yaklaşımlar, Fenomenolojik Yaklaşımlar ve Ekonomi-Politik Yaklaşımlar alanında yapılan çalışmalara önem vermektedir. Halkla ilişkiler, pazarlama, reklamcılık, dijital iletişim, sosyal medya, dijital oyun çalışmaları, televizyon, sinema, tasarım, toplumsal cinsiyet çalışmaları başta olmak üzere iletişim bilimleri ve kesişen bütün alanlardaki çalışmalar dergimizce değerlendirilmektedir.
Dergide aşağıda belirtilen özellikleri taşıyan yazılar yayımlanabilir:
Derleme Makale: Belirli bir konuda yakın zamana kadar yapılmış bilimsel çalışmaların kaynak olarak kullanıldığı kapsamlı çalışmalar.
Araştırma Makalesi: Özgün araştırmaları tanıtan ve sonuçlarını sunan bilimsel formatta yazılmış makaleler.
Kitap Tanıtımı: İletişim alanında çıkmış kitapları tanıtmaya yönelik bilimsel formatta yazılmış yazılar.
Çeviri: İletişim alanıyla ilgili bilimsel dergilerde yeni çıkan ve alan açısından önemli çalışmaların kısaltılmış çevirilerini içeren yazılar. Çeviri yazılarının orijinal makalenin bir örneği ve izin yazısıyla birlikte gönderilmesi
PURPOSE AND SCOPE
The aim of this journal is to publish original works of a critical nature in the field of communication. Unlike mainstream studies in the field of communication, Eurasıan Journal Of Medıa, Communıcatıon And Culture Studıes focuses on critical approaches, particularly emphasizing research conducted in the areas of the Frankfurt School, British Cultural Studies, Structural Approaches, Phenomenological Approaches, and Political Economy Approaches. Contributions in the field of communication studies and intersecting areas such as public relations, marketing, advertising, digital communication, social media, digital game studies, television, cinema, design, and gender studies are evaluated by our journal.
The following types of articles meeting the specified criteria may be published in the journal:
- Review Articles: Comprehensive studies that utilize recent scholarly works on a specific topic.
- Research Articles: Scientifically formatted articles presenting original research and its findings.
- Book Reviews: Scientifically formatted articles introducing books published in the field of communication.
- Translations: Articles containing abbreviated translations of recent and significant studies in the field of communication published in scientific journals. Translated articles should be accompanied by a copy of the original article and a permission letter.
YAYIN SAHİBİ
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Medya ve İletişim Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
YAYIN TÜRÜ: Yılda iki kez yayımlanan ulusal hakemli, süreli yayın
DİLİ: Türkçe ve İngilizce
YAYIN TARİHLERİ: İlkbahar / Sonbahar
YAYIN KURULU
Prof. Dr. Yasin BULDUKLU İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi
Prof. Dr. Süleyman KARAÇOR Selçuk Üniversitesi
Prof. Dr. Alev Fatoş PARSA Ege Üniversitesi
Prof. Dr. Muhacir Murat YEŞİL İstanbul Ticaret Üniversitesi
Doç. Dr. Yavuz BAYRAM Trabzon Üniversitesi
Doç. Dr. Aslı ERCİYEŞ Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
DANIŞMA KURULU
Prof. Dr. Nazım ANKARALIGİL İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi
Prof. Dr. Cenk DEMİRKIRAN İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi
Doç. Dr. Mustafa Agah TEKİNDAL İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi
Prof. Dr. Ayşegül ALAYBEYOĞLU İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi
Prof. Dr. Zuhal ÖZEL SAĞLAMTİMUR Ege Üniversitesi
Prof. Dr. Nimet ÖNÜR Ege Üniversitesi
Prof. Dr. Mehmet KOŞTUMOĞLU Dokuz Eylül Üniversitesi
Prof. Dr. Mete KAZAZ Selçuk Üniversitesi
Prof. Dr. Birol GÜLNAR Selçuk Üniversitesi
Prof. Dr. Şükrü BALCI Selçuk Üniversitesi
Prof. Dr. Mehmet BİREKUL Necmettin Erbakan Üniversitesi
Prof. Dr. Mustafa ŞEKER Akdeniz Üniversitesi
Prof. Dr. Cem ÇETİN Marmara Üniversitesi
TASARIM EDİTÖRÜ / DESİGN EDİTOR
Dr. Andrée Sonad KARAVELİ KARTAL
İLETİŞİM BİLGİLERİ
Adres : İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Çiğli Yerleşkesi / Merkezi Derslikler D-Blok
Balatçık Mahallesi Havaalanı Şosesi No:33/2 Balatçık 35620 Çiğli İZMİR
Eposta : medyamerkezi@ikcu.edu.tr
Tel : +90(232) 329 35 35/1943
Fax : +90(232) 386 08 88